Cu 123Credit.ro ai acces la cele mai bune oferte de credit ipotecar si astfel, casa mult dorita este mai aproape ca niciodata.
Caracteristici credit "Noua Casa"
Între 5% și 15% în funcție de valoarea locuinței
Maxim 119.000 euro (592167.8 lei)
Până la 30 de ani
Pentru creditele Noua Casă există doar oferte cu dobândă variabilă
De ce să iei creditul Noua Casă prin 123Credit.ro?
- Cu 123Credit.ro este simplu: compari ofertele principalelor bănci din România, alegi oferta de credit ipotecar care ți se potrivește și aplici direct online
- Nu ai nevoie de documente de venit, banca verificând salariul direct în baza de date ANAF
- Ai la dispoziție o rețea națională de consultanți care se vor asigura că cererea ta de credit ajunge să fie analizată de bancă cu prioritate.
- Faci un singur drum la bancă după aprobarea creditului, pentru semnarea contractelor de credit, de ipotecă și de vânzare
Întrebări frecvente despre creditele Noua Casă:
Ce trebuie să știi pentru semnarea contractelor de credit, de vânzare și de ipotecă:
Pot aplica pentru creditul Noua Casă persoanele care:
-Nu dețin în proprietate exclusivă sau împreună cu soțul/soția nicio locuință, indiferent de modul în care a fost dobândită
-Dețin în proprietate o singura locuință, cu o suprafață utilă mai mică de 50 mp, dar care nu a fost achiziționată prin programul Prima Casă.
-Dacă unul dintre soți este sau a fost beneficiar al Programului, cu consultanță din partea băncii, există posibilitatea de a accesa creditul Noua Casă doar soțul care îndeplineşte condiția legată de accesarea unei singure locuințe în cadrul Programului şi care va avea calitatea de împrumutat, celălalt având doar calitatea de garant/ coplătitor.
Poți utiliza creditul Noua Casă optând pentru o Promisiune unilaterală de creditare, emisă de bancă, completată de o promisiune de garantare emisă de FNGCIMM. Valabilitatea maximă a promisiunilor de creditare/garantare este de 18 luni.
Avansul minim obligatoriu = 5% dacă locuința nu depășește 70.000 Euro sau 15% dacă are un preț cuprins între 70.001-140.000 Euro, calculat în lei la cursul oficial al BNR valabil/aplicabil la data încheierii promisiunilor bilaterale.
Depozitul colateral = contravaloarea a 3 rate de dobândă, constituit pentru garantarea dobânzii.
Dobânda = IRCC + 2% marja băncii.
Comisionul anual de garantare către FNGCIMM = 0,3%, stabilit anual de MFP şi calculat la sold. Pentru locuințele de până în 70.000 euro, comisionul se aplică la 50% din soldul creditului, iar pentru cele ce trec de 70.000 euro, comisionul se aplică la 60% din soldul creditului. Aceasta este un cost pe care îl vei plăti anual începând cu momentul obținerii creditului.
Alte costuri = prima de asigurare a imobilului, taxele notariale pentru cumpărarea locuinței.
Solicitarea de garantare/ Solicitarea de emitere a promisiunii unilaterale de creditare şi Promisiunea de garantare dacă este cazul;
Documentul de identitate al beneficiarului/beneficiarilor şi al soțului/soției, dacă este/sunt căsătorit/căsătoriți, în copie certificată;
Declarația pe propria răspundere a beneficiarului;
Antecontractul de vânzare-cumpărare autentificat sau sub semnătură privată cu dată certă;
Extras de carte funciară privind locuința ce urmează să fie achiziționată din finanțare, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data solicitării de garantare;
Certificatul de eficiență energetică pentru una dintre clasele A, B sau C;
În cazul acordării unei promisiuni de garantare se ataşează şi promisiunea unilaterală de creditare ;
În cazul achiziționării unui imobil care a mai făcut obiectul unei finanțări garantate în cadrul Programului, pentru care interdicția de înstrăinare a expirat, se ataşează şi acordul emis de MFP pentru înstrăinarea locuinței achiziționate din cadrul Programului şi pentru ridicarea temporară a interdicției de grevare cu sarcini a locuinței achiziționate de către vânzător.
Asigură-te că dispui de avansul minim obligatoriu şi depozitul colateral solicitat. Ai în vedere şi alte cheltuieli generate de cumpărarea casei (taxe notariale s.a);
Alege banca cu care vei lucra şi pregăteşte actele solicitate de bancă pentru dosarul de credit.
- lipsa documentelor obligatorii
- documente expirate sau ilizibile
- informații completate greşit în aplicație
Pentru închirierea unui imobil achiziționat prin Programul Noua Casă trebuie să obții în primul rând acordul băncii finanțatoare. Ulterior vei solicita în scris acordul Ministerului Finanțelor Publice – Direcția Generală de Trezorerie şi Datorie Publică, la care vei ataşa acordul băncii. Aceste două acorduri îți vor fi solicitate atunci când vei înregistra contractul de închiriere la administrația financiară de care aparții.
Pentru modificarea compartimentării, deschiderea unui sediu de firmă sau înstrăinarea locuinței achiziționate de peste 5 ani trebuie să te adresezi direct băncii şi Ministerului Finanțelor Publice - Direcția Generală de Trezorerie şi Datorie Publică.
În caz de divorț, pentru încheierea documentelor de partaj este necesar numai acordul bancii, exprimat în nume şi cont propriu şi în numele şi contul statului, pentru preluarea de către unul dintre soți a finanțării garantate şi a dreptului de proprietate asupra locuinței/locuinței viitoare, ca efect al partajului, în condițiile legii.